علل درد سیاتیک

علل درد سیاتیک

علل درد سیاتیک

برای درمان درد سیاتیک مهم است که در وهله اول بفهمیم چه چیزی باعث تشدید عصب می شود. تنها در این صورت است که هر مداخله ای می تواند هدفمند و موثر باشد.

عصب سیاتیک بزرگترین عصب بدن است. از ریشه های عصبی کوچک در ستون فقرات تحتانی یا کمری شروع می شود که به هم می پیوندند و طناب ضخیم مانند عصب سیاتیک را تشکیل می دهند. سپس از طریق باسن و از پشت ساق پا به سمت زانو حرکت می کند. در اینجا به اعصاب کوچکتری منشعب می شود که به نواحی مختلف ساق پا و پا می روند.

برای اینکه یک عصب به درستی عمل کند، مواد شیمیایی و پیام های درون آن باید بتوانند آزادانه در امتداد آن در هر دو جهت حرکت کنند. این بدان معناست که عصب خود باید بتواند در بافت هایی که از آن عبور می کند، بدرستی حرکت کند. اگر گیر کرده، تحریک شود یا … جریان این مواد شیمیایی قطع می شود و عصب شروع به تولید علائم می کند.

علل درد سیاتیک

همانطور که گفتیم محدودیت در عصب ممکن است در هر جایی در طول آن از ستون فقرات (معمول‌تر) تا زانو باشد.

دیسک های ستون فقرات
احتمالا یکی از شایع ترین علل سیاتیک، مشکل دیسک است. دیسک های ما ساختارهای جذب شوک و انعطاف پذیری بین مهره های ما هستند. فشار مداوم بر روی آنها به خصوص در حالت خمیده یعنی خم شدن به جلو یا نشستن باعث می شود محتویات داخلی دیسک حرکت کند و به لایه بیرونی فشار وارد کند، این می تواند به خودی خود بسیار دردناک باشد اما زمانی که ریشه عصب لمس می شود سپس علائم عصبی می تواند رخ دهد.

بنابراین اگر بخواهیم راه‌حل‌های طولانی‌مدت را تحت تأثیر قرار دهیم، درمان مشکل دیسک در درازمدت به اندازه درد سیاتیک مهم است.

عضله پیریفورمیس
بسیاری از مردم نام این عضله عمیق باسن را شنیده اند، زیرا فشار دادن و لمس کردن آن می تواند بسیار دردناک باشد.

این عضله معمولاً علت سیاتیک نیست، مگر اینکه خیلی سفت باشد، اما اغلب یک نقطه درد شدید است زیرا عصب سیاتیک بسیار نزدیک یا از عضله عبور می کند. هنگامی که عصب بزرگ و تحریک می شود، ممکن است آزادانه از طریق عضله پیریفورمیس عبور نکند و تحریک شود و باعث درد و تنش موضعی در باسن شود.

همسترینگ
مانند پیریفورمیس، عضله همسترینگ بسیار با عصب سیاتیک درگیر است و در کنار آن در پشت ران حرکت می کند.

آسیب همسترینگ یا سفتی قابل توجه ممکن است بر عصب سیاتیک و توانایی آن برای حرکت و کشش تأثیر بگذارد و یکی از علل درد سیاتیک است.

مانند عضله پیریفورمیس، ممکن است عصب از قبل حساس را تشدید کند و سبب بروز درد شود.

فیزیوتراپی درد سیاتیک

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی در سعادت آباد خدمات تخصصی فیزیوتراپی را برای درمان درد سیاتیک و عامل زمینه ای آن ارائه می دهند ، خدمات فیزیوتراپی در منزل نیز برای آن دسته از عزیزانی که به هر دلیل نمی توانند به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کنند ارائه می شود.

هدف اولیه ما در این شرایط تلاش برای تشخیص علت سیاتیک نیست – بیمار اغلب درد بسیار زیادی دارد که وی را از انجام فعالیت های روزمره اش بازمیدارد.

بنابراین تسکین درد هدف اولیه فیزیوتراپی است ، متخصصان ما از تکنیک های مختلفی از جمله سوزن خشک ، درمان های دستی ، کشش ستون فقرات و تمرینات ورزشی بهره می برند.

هنگامی که درد کاهش یافت، ما به درمان طولانی مدت و مدیریت مشکل نگاه می کنیم – برای حل این قسمت از سیاتیک و همچنین کاهش احتمال بازگشت آن.

این شامل تمرینات تخصصی برای تحرک عصب و بازیابی قدرت در عضلات تحت تأثیر درد و عدم استفاده است. به‌علاوه تکنیک‌های حرکتی خاص برای مفاصل و دیسک‌های ستون فقرات برای رفع سفتی یا محدودیت‌ها.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی سیاتیک – فیزیوتراپی در درمان سیاتیک – بهترین درمان سیاتیک – فیزیوتراپی در سعادت آباد – علل سیاتیک

keyboard_arrow_up