درمان کمردرد با روشهای فیزیوتراپی

درمان کمردرد با روشهای فیزیوتراپی توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی سعادت آباد پس از ارزیابی دقیق شرایط بیماران ارائه می شود.

کمردرد می تواند کاملاً ناتوان کننده باشد و فعالیت های روزانه فرد را متوقف کند. افرادی که از این مشکل اسکلتی ـ عضلانی رنج می برند، مشکلات قابل توجهی را در زندگی خود تجربه می کنند. در حالی که برخی از آنها به مسکن ها، تزریق ها و شل کننده ها وابسته هستند، تمرینات فیزیوتراپی برای کمردرد می تواند مفیدتر باشد. وقتی صحبت از کاهش طبیعی درد می شود، ورزش می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد. تکنیک های فیزیوتراپی می تواند به تسکین درد کمر و ستون فقرات در بسیاری از شرایط کمک کنند.

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی در سعادت آباد طیف وسیعی از روشهای درمانی را برای کمردرد ارائه می دهند که به بیماران کمک می کنند درد و مشکلات کمتری را تجربه کنند و در عین حال ریسک بروز آسیب دیدگی مجدد و عود دوباره درد و سایر مشکلات را به حداقل می رسانند.

هدف اصلی بازگرداندن رفاه شخصی بیماران است تا بتوانند از یک زندگی فعال، سالم و بدون درد لذت ببرند.

برای درک اینکه چرا فیزیوتراپی برای به حداقل رساندن کمردرد موثر است، ابتدا باید علل اصلی را بررسی کرد. روش‌های درمان بسته به علل آن متفاوت است.

شایع ترین دلایل بروز کمردرد

سیاتیک – سیاتیک یکی از دلایل اصلی کمردرد است و وضعیتی شایع تر از آن چیزی است که تصور می شود. زمانی رخ می دهد که فتق دیسک به عصب سیاتیک فشار وارد می کند.

انحنای غیرطبیعی ستون فقرات – انحنای غیرطبیعی ستون فقرات می تواند ناشی از شرایطی مانند لوردوز، کیفوز و اسکولیوز باشد. کمردرد زمانی ایجاد می شود که عضلات، رباط ها و تاندون ها تحت فشار باشند.

تنگی کانال نخاعی – تنگی نخاع در نتیجه آسیب و فرسودگی دیسک است که منجر به باریک شدن ستون فقرات فرد می شود. فشار بر نخاع و اعصاب نخاعی منجر به کمردرد می شود.

آسیب دیسک – پارگی یا لغزش دیسک ستون فقرات می تواند منجر به درد مزمن شود. موارد شدید آسیب دیسک نیاز به جراحی گسترده و به دنبال آن فیزیوتراپی برای کمردرد دارد.

آرتریت، اسپوندیلولیز ، گرفتگی عضلات کمر ، اسپوندیلیت آنکیلوزان و سندرم پیریفورمیس از دیگر دلایل بروز کمردرد هستند.

درمان کمردرد با روشهای فیزیوتراپی

فیزیوتراپیست ها می توانند مبتلایان به کمردرد را بر اساس ماهیت و شدت بیماری، تحت چندین نوع درمان قرار دهند. مهم ترین راهکارهای فیزیوتراپی در درمان کمردرد عبارتند از :

گرما درمانی. گرما درد و اسپاسم را تسکین می دهد و می تواند منجر به افزایش انعطاف پذیری شود.

تکنیک های آزادسازی عضله. این درمان باعث شل شدن عضلات و افزایش گردش خون می شود.

سوزن خشک. این روش درمانی برای کمردرد یکی دیگر از درمان های محبوب برای کاهش علائم است.

تحریک الکتریکی. این یک روش درمانی است که عضلات را منقبض می کند، درد را از طریق ایجاد اختلال در مکانیسم انتقال درد کاهش می دهد.

ورزش برای کمردرد

پیلاتس – پیلاتس به مجموعه ای از تمرینات اشاره دارد که بر افزایش انعطاف پذیری، استقامت و قدرت عضلانی تمرکز دارد. یک فیزیوتراپیست می تواند یک برنامه خاص پیلاتس را برای کمردرد طراحی کند تا درد را کاهش دهد و قلب شما را تقویت کند.

کشش کمر – تمرینات کششی ساده در کاهش تدریجی علائم درد بسیار موثر هستند. برای یادگیری انواع مختلف این تمرینات با یک متخصص فیزیوتراپی مشورت کنید.

نکات مربوط به فیزیوتراپی برای کمردرد
۱٫ در تمام فعالیت ها باید وضعیت بدنی مناسب حفظ شود.
۲٫ عضلات خود را به طور منظم برای تسکین علائم کشش دهید.
۳٫ به دنبال درمان کمردرد مبتنی بر فیزیوتراپی در منزل باشید.

درمان کمردرد با روشهای فیزیوتراپی – فیزیوتراپی برای درمان کمردرد – فیزیوتراپی در سعادت آباد – فیزیوتراپی در بلوار دریا – فیزیوتراپی در میدان کاج – فیزیوتراپی دیسک کمر