فیزیوتراپی برای درد سیاتیک به عنوان موثرترین روش درمان غیرجراحی شناخته می شود که علاوه بر تسکین علائم می تواند به درمان عامل زمینه ای درد نیز کمک کند.

درد سیاتیک یکی از مشکلات شایع ستون فقرات است که به دلیل فشردگی و آسیب عصب سیاتیک رخ می دهد و کمردرد و انتشار درد یه یک پا مهم ترین مشخصه آن است که بیماران از آن شکایت می کنند.

بسیاری از بیماران از درد شدید سیاتیک رنج می برند و به دنبال موثرترین تسکین درد سیاتیک هستند. بهترین رویکرد برای درمان سیاتیک معمولاً متفاوت است و می تواند بین بیماران کاملاً متفاوت باشد.

داروهای ضد درد برای تسکین عصب سیاتیک به سرعت مفید است، اما نه در حدی که بسیاری از بیماران فکر می کردند. این درد عصب سیاتیک را از بین نمی برد، اما می تواند به تسکین شدیدترین علائم کمک کند. اما درمان نیست!

بیشتر افراد در عرض ۶ تا ۱۲ هفته بهبود می یابند، برخی ممکن است ۳ تا ۶ ماه بیشتر طول بکشد، برخی حتی ممکن است تا ۱۲ ماه طول بکشد. خوشبختانه فقط تعداد بسیار کمی از آنها دچار درد مداوم می شوند و بهبود نمی یابند.

یک فیزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند تا درد شما تحت کنترل باشد و شما را در اسرع وقت به عملکرد طبیعی بازگرداند.

فیزیوتراپی برای درد سیاتیک

درمان فیزیوتراپی سیاتیک بسته به ارائه هر بیمار می تواند متفاوت باشد

قرار دادن ستون فقرات در وضعیت مناسب برای کاهش درد مهم است، وضعیت هایی وجود دارد که درد را تحریک می کند و آنهایی که تا حدی آن را تسکین می دهند. یافتن این موارد برای شما و توضیح نحوه استفاده از آنها، شما را تحت کنترل بیشتری قرار می دهد. این پوزیشن‌ها و وضعیت‌ها برای تسکین درد سیاتیک در کوتاه‌مدت مورد نیاز هستند. بدن شما باید در نهایت بتواند هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد و این شامل خم شدن و چرخش در حالت عادی است!

تحرک و دستکاری (حرکات کوچک ستون فقرات) که توسط فیزیوتراپیست شما انجام می شود می تواند به کاهش درد و جلوگیری از سفتی کمک کند. این درمان می تواند به برخی از مبتلایان به سیاتیک خیلی سریع کمک کند، اما سیاتیک واقعی به بیش از یک دستکاری سریع نیاز دارد تا بهبود پیدا کند.

توانبخشی ورزشی – برخی از تمرینات به تسکین درد عصب سیاتیک و بهبودی شما کمک می کند. از نظر درمان سیاتیک، این جزء کلیدی برای بهبود عملکرد کامل و بازگشت به ورزش و فعالیت های عادی است. آنها ممکن است بسیار خاص باشند یا در برخی موارد توصیه ها ممکن است کاملاً کلی باشد، متخصص فیزیوتراپی برای درد سیاتیک تمرینات فیزیوتراپی متناسب با شرایط شما را در نظر می گیرد.

تکنیک های تسکین دهنده درد – شامل کشش، سوزن خشک، دستگاه های TENS، ماساژ و غیره است. فیزیوتراپیست ها با توجه به شرایط هر بیمار و برای کمک به انجام تمرینات ورزشی با حداقل میزان درد از این روشها بهره می برند.

فیزیوتراپی برای درد سیاتیک – درمان درد سیاتیک با فیزیوتراپی – فیزیوتراپی در سعادت آباد – فیزیوتراپی در شهرک غرب – فیزیوتراپی در یلوار دریا – فیزیوتراپی در میدان کاج