فیزیوتراپی در آسیب نخاعی

فیزیوتراپی در آسیب نخاعی برای کمک به توانبخشی بیماران پس از این عارضه و بهبود کیفیت زندگی آن ها ضروری است.

فیزیوتراپی به بیماران آسیب نخاعی کمک می کنند تا تحرک خود را بهبود بخشند، خطر آسیب بیشتر به نخاع را محدود کنند و درد خود را مدیریت کنند تا بتوانند دوباره به فعالیت های عادی زندگی خود تا حد امکان برگردند.

فیزیوتراپی با هدف رسیدگی به مشکلاتی است که ممکن است به دنبال SCI رخ دهد تا فرد بتواند پتانسیل خود را برای بهبودی به حداکثر برساند و بنابراین استقلال خود را به حداکثر برساند.

مداخله زودهنگام برای درمان پس از آسیب نخاعی برای دستیابی به بهبودی بهینه بسیار مهم است، همچنان که مراقبت و توانبخشی ادامه دارد. با این حال، نوع درمانی که برای آسیب های نخاعی انتخاب می شود به اهداف، سطح آسیب و میزان آسیب به نخاع بستگی دارد. (به عنوان مثال، آسیب نخاعی گردنی شدیدتر و تهدید کننده زندگی است تا آسیب نخاعی کمری.

بسته به سطح آسیب نخاعی و ماهیت کامل یا ناقص بودن آن، مشکلات مرتبط می تواند شامل موارد زیر باشد:

• ضعف عضلانی / فلج
  • کاهش توانایی تنفس
  • از دست دادن تحرک و تعادل عمومی
  • از دست دادن حرکت عملکردی
  • وضعیت بدنی ضعیف

فیزیوتراپی در آسیب نخاعی

درمان باید بر نیازهای بیماران متمرکز شود. هنگامی که فیزیوتراپیست ارزیابی خود را انجام داد و فرد آنچه را که می خواهد به آن دست یابد بیان کرد، می توان با یک دوره فیزیوتراپی مناسب را در نظر گرفت که به توانبخشی کلی و بهبود حداکثری کمک می کند.

فیزیوتراپی شامل بسیاری از درمان های عملی، تمرینات و مانورهای کششی برای تسهیل حرکت است. هدف کمک به بیمار برای مدیریت درد، بهبود گردش خون، پیشگیری یا کاهش آتروفی عضلانی، انقباضات و ضعف، و بهبود سلامت و تندرستی کلی است. این کار با کمک به آموزش مجدد مغز و بدن شما در تلاش برای بازیابی بخشی یا تمام تحرک از دست رفته انجام می شود.

درمان های فیزیوتراپی آسیب نخاعی در کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد ارائه می شود و در صورتی که بیماران عزیز به دلیل عوارض ضایعه نخاعی و محدودیت های حرکتی ناشی از آن نتوانند به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کنند توسط متخصصان ما بصورت فیزیوتراپی در منزل ارائه می شود.

درمان باید بر روی آن فرد متمرکز شده و به طور خاص با شرایط او تنظیم شود. یک برنامه درمانی به دنبال یک ارزیابی فیزیکی کامل تدوین می شود که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• فعالیت های کششی برای حفظ طول عضله و تاندون و کاهش یا حفظ اسپاسم و اسپاستیسیته عضلانی به حداقل ممکن.
  • تمرینات انعطاف پذیری و تقویتی برای کل بدن.
  • تمرینات تنفسی برای به حداکثر رساندن عملکرد ریه و جلوگیری از عفونت قفسه سینه.
  • تمرینات تعادلی و وضعیتی که می تواند به کاهش درد ناشی از پوسچر نامناسب و اختلال تعادل کمک کند و از تکنیک های صحیح انتقال (در ویلچر، تخت، توالت و حمام، ماشین و …) اطمینان حاصل کند.
  • فعالیت های عملکردی برای بهبود الگوهای حرکتی اساسی مانند غلتیدن و نشستن و ایستادن در صورت لزوم.
  • آموزش مجدد راه رفتن، در صورت وجود فعالیت و قدرت عضلات کافی در پاها.
  • فیزیوتراپیست شما همچنین ممکن است بتواند به فرد در مورد استفاده از تجهیزات مناسب مانند صندلی چرخدار، تجهیزات ورزشی و … توصیه کند.

فیزیوتراپی نورولوژیک با درمان مناسب و با به چالش کشیدن فرد در طول دوران نقاهت، همراه با توصیه و تشویق صحیح، در واقع می تواند استقلال بیماران پس از ضایعه نخاعی را به حداکثر برساند.

فیزیوتراپی در آسیب نخاعی – فیزیوتراپی در ضایعه نخاعی – فیزیوتراپی در سعادت آباد – فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی نورولوژیک